Leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn kaartenblog! Hier zal ik mijn kaarten plaatsen en wie weet inspireren ze jullie! Veel kijkplezier!

donderdag 2 november 2017

Eigen silhouette kaart

Vandaag heb ik iets nieuws uitgeprobeerd.Ik wilde nog een silhouette kaart maken voor de challenge bij DCL.
Helaas had ik helemaal geen silhouettestempels of geschikte outline stempels.
Nu had ik nog wat plaatjes rubber/foam liggen (jaren terug maakte je daar sierraden mee) en daar wilde ik een stempel mee proberen te maken.
Ik zocht een silhouetteplaatje op het internet(staan er duizenden)dat niet te bewerkelijk was.Dit printte ik, knipte het uit en trok het om op het dunne rubber.
Daarna knipte ik het uit het rubber en plakte het met een piepklein druppeltje lijm op mijn acryl stempelblok.
Nu goed be-inkten, dit moet je echt wel enkele keren doen om het goed te laten pakken. Maar het is prima gelukt.



Met dit stempeltje heb ik de onderstaande kaart gemaakt en ben er best tevreden mee. De tekst heb ik met de hand met een rollerpen geschreven.
Natuurlijk kun je het plaatje ook direct op je kaart printen, maar dan is het geen stempelkaart meer, maar eerder "drukwerk".
Ik zal hem nog plaatsen bij de volgende challenges:

Dutch Card Lovers: Gebruik een silhouette stempel.
Deep Ocean Challenge:Inspired by a song/movie-singin'in the rain.
Creative Moments: Anything goes.

2 opmerkingen:

  1. Lol...wat slim gedaan en het resultaat is echt super!! Prachtige kaart. Bedankt voor je deelname bij de DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog zo'n leuke kaart! Nogmaals bedankt voor het meedoen met DCL.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen